KÜLTÜR SANAT

8. Uluslararası Akdeniz Pişmiş Toprak Sempozyumu” 18 Kasım’da başlıyor

Abone Ol

LAÇ Lapta-Alsancak-Çamlıbel Belediyesi ev sahipliğinde ve Alashia Terracotta Sanat Topluğu organizesinde 8. Uluslararası Akdeniz Pişmiş Toprak Sempozyumu” 18 Kasım 2023 tarihleri arasında başlıyor.

• 28 Kasım  tarihine kadar devam edecek sempozyumda arkeolojik sunumlar, deneysel  çalışmalar ve yurt dışındaki müzelerde bulunan arkaik eserlerden etkilenen sanatçıların yorumları gerçekleşecek.

• Küratörlüğü Ayhatun Ateşin tarafından yapılan sempozyuma sekiz ülkeden toplam 23 sanatçı katılacak.

•18-28 Kasım tarihlerinde 11-18.00 arasında izlenebilecek Sempozyum ve Baskı Sergisi dışında; 26 Kasım Pazar günü Akdeniz Açık Hava Müzesi alanında söyleşi ve sunumlar gerçekleştirilecek.

Lapta Belediyesi ve Alashia Terracotta Sanat Topluluğu tarafından organize edilen sempozyuma  Türkiye, Almanya, Romanya, Mısır, İran, Letonya, Azerbeycan ve Türkmenistan ‘dan sanatçılar katılıyor.

Ayrıca, Sempozyumda Baskı Resim Sergisi izlenebilecek. 26 Kasım  günü özel bir performans ve KKTC de yapılacak bir ilk pişirim tekniğiyle (Yerinde Fırınlama) seyirciyle buluşacak.

Kültür mirasımızın, yasal veya yasal olmayan yollardan yurt dışına çıkarıldıkları ve dünyanın birçok ülkesinde sergilendikleri eserlerin yeniden üretilmeleri ile yola çıkılarak oluşturulan Akdeniz Açık Hava Müzesi, 2014 Eylül ayında Akdeniz köyünde başladı sonra Lefkosa Bedesten  ve Laptada devam etti.  Tarih Yeniden Canlanıyor ve Alashia’nın kayıp mirası yeniden canlanıyor, Alashia Yeniden Doğuyor Sloganlarıyla çalışmalara uzun yıllar öncülük eden Sempozyumlarda arkeolojik bilgilerde uygulamalı çocuklara aktarıldı.. Replika yaparak oluşturulan Müzenin ardından Adadaki yaşanmışlıklara tanıklık ederek; Kültürel Mirası Koruma bilincini yok ettiği, Toplumda kayıplara ve istismara yol açtığı düşüncesiyle ; Tarihten,Kültürel Mirastan etkilenen Sanatçıların yorum ve yaratıcıkları çalışmalara yansımaya başladı.

Sempozyumda; Çocuklar için Kültürel Mirası Koruma Algısının Güçlendirilmesi Hedefleniyor.

Sempozyum süresince atölye çalışmaları devam edecek, Kültürel Miras ve değerlerin korunmasının önemine dikkat çekmek adına gerçekleştirilecektir. Ali Asgar Çakmakcı, Aysel Mirkasımova, Aziz Baha Örken, Cevdet Alparslan, Eser Keçeci Malyalı, Evrim Ergün, Fahimeh Heydari,, Kaan Canduran, Kadir Sevim, Kübra Güven, Maged Zaky Hassan, Maxim Delia, Mert Kılınç.,Rana Emrahova, Sinem Akın Kılınç, Soner Pilge, Vedia Okutan Gaydeler, Valentins Petjko

Açık Hava Müzesindeki sergide Raif Kızıl, Mert Şardu, Mine Okur,ve Selçuk Yalovalı’nın Baskı resim sergisi izlenebilecek.

26 Kasım Pazar günü Milli Arşiv Müdürü Ejdan Sadrazam Moderatötlüğünde gerçekleşecek Söyleşiye ;TC Kültür ve Turizm Bakanlığı , Kültür Varlıkları ve Müzeler Müdürlüğü Kaçakçılıkla Mücadele  Daire Başkanı Zeynep Boz, Kocaeli Müzeler Müdürü Serkan Gedük ve Araştırmacı-Yazar Mete Hatay’da katılacak

 

LAÇ Belediye Başkanı Fırat Ataser;

TARİH BİLİNCİNE SAHİBİZ

Akdeniz Açık Hava Müzesinin çevresinin korunarak, yakından rahatlıkla algılanan, izlenen bir tarihsel merkez şeklinde yaşatılması, kentle bütünleştirilerek, etkisinin fiziksel ve görsel açıdan güçlendirilmesini sağlayacak çalışmalara başladıklarını işaret etti.

 "Bizler yerel yönetim olarak, tarih bilincine sahip insanlar olarak doğal görevimizi yapıyoruz”. Tarihi mekanları gün ışığına çıkarmaya yönelik çalışmalara gücümüz oranında katkı koymaya çalışıyoruz.

Turizm anlamında adımlar atmak bölge ve ülke yararına olacaktır.

 

Ayhatun Ateşin;

Kültürel Mirasın Korunması İçin Sürdürülebilir Projeler ve Eğitim Şart

Yıllarda farklı uygarlıkların izlerini taşıyan kültürel mirasın korunması,

ilköğretim programları içinde yer alan bir öğrenme alanı olmalıdır. Kültürel mirasın korunması çabalarında ortaya çıkan temel sorunlardan biri, bu konudaki toplumsal bilincin yetersizliğidir. Kültürel mirasın neden önemli olduğu ve korunması gerektiği konusunda yapılacak çalışmalar, farkındalığın artmasında şüphesiz katkı koyacaktır. Denetimsiz ve ortaya Medyanın görsel etkisiyle oluşturulan Tarihsel yanlışlıklar ciddi TAHRİBATDIR.